Simskolan nästa termin börjar 21 januari

• 27 nov 2023

Nästa termin för simskolorna börjar den 21 januari 2024. Anmälan öppnar vecka 3.

Vi tänkte starta en Mastergrupp, vill du simma med oss?

• 27 nov 2023

Vill du simma tillsammans med andra likasinnade? Är du vuxen och har simning som din idrott, men längtar efter att träna tillsammans med andra? Vi tänkte starta en vuxengrupp för simmare som redan kan crawl och vill simma tillsammans. En Mastersgrupp helt enkelt. Frågan är vilken tid på dygnet vill du träna?

Morgonträning kl. 6.00, lunch träning 12.00 eller kvällsträning 19.00?

Skicka gärna ett mail till marie@simklubbenena.se eller PM till SK ENA så planerar vi efter intresse!

Varmt välkomna!

Det lackar mot jul, beställ era julklappar i vår webshop!

• 23 nov 2023

Det lackar mot jul! Passa på och beställ julklappar till simmarna, efter årsskiftet höjs priserna på kläder.

Lucia lördag den 16 december

• 22 nov 2023

Inbjudan till Luciatablå

I inträde ingår fika. Vuxen 40 kr och barn 20 kr

Inbjudan till Öppet Klubbmästerskap 2023

• 19 nov 2023

Varmt välkomna till vår Klubbmästerskap 2023

Anmälan är nu öppen på hemsidan!

Skolmålsimning på jullovet!

• 15 nov 2023

Skolmålssimning/intensivsimskola

Intensivsimskola för att klara skolmålen i årskurs 3, 6 och 9. Första steget på vägen mot simkunnighet. Huvudsimsätt är bröstsim och livräddningsryggsim.

Förkunskaper: Våga gå ner i vattnet där man bottnar

Mål: Simma minst 25 meter valfritt simsätt och kunna hoppa från kanten på djupt vatten.

Rek ålder: 10-15 år

Anmälan är nu öppen!

Skolmålsintensivsimskola nivå 1 (simklubbenena.se)