Årsmöte 27 mars

• 28 jan 2024

Varmt välkomna till SK ENA's Årsmöte onsdag den 27 mars. Sista anmälningsdag för deltagande är 20 mars till info@simklubbenena.se

Nu är våra simskolor fulltecknade.

• 21 jan 2024

Nu är alla simskolor igång för terminen. Vi har tyvärr fullt i alla grupper. Detta är väldigt roligt, men vi får frågor hela tiden om nya barn. Tyvärr kan inte erbjuda fler platser i dagsläget.

Inför nästa termin kommer vi ha provsimning den 5 mars kl. 16.00. N

Vi har nu provsimning för alla barn som kommer till Simklubben ENA.

Vill du att ditt barn ska simma i simklubben ENA, vänligen skicka ett mail till oss på info@simklubbenena.se innan den 5 mars.

Varmt välkomna till SK ENA

Nästa termin börjar 14 april.

Simskola för kvinnor

• 20 jan 2024

Nu hälsar vi alla kvinnor som inte kan simma välkomna till simskola för dig som är över 18 år och vill lära dig simma.

Välkomna till Stora Coop Simmet 23 mars 2024

• 19 jan 2024

Varmt välkomna till Stora Coop Simmet 23 mars 2024.

Läs mer under Tävlingar/Kalender och Stora Coop Simmet 2024

Anmälan är öppen.

Sista anmälningsdag för ENA's simmare är 3 mars.

SIMSKOLORNA börjar på söndag

• 17 jan 2024

Varmt välkomna till vårterminen 2024 på söndag.

Alla som har fått en plats i någon av våra simskolor har fått ett mail med information. Har ni några frågor eller funderingar så finns vi i entrén vid receptionen på söndag från kl. 14.00 och hälsar er varmt välkomna.

Kom i god till din simskola/simträning.

Tävlingskalender för 2024

• 16 jan 2024

Nu finns tävlingskalender för 2024 under rubriken Tävlingssimning.

Nu startar vi en Mastersgrupp

• 11 jan 2024

Masters vänder sig till dig som vill simträna, är van simmare och kanske även vill tävla.

Nu är anmälan öppen för vuxencrawlgrupper nivå 1-3!

• 3 jan 2024

Vi har öppnat anmälan för dig som är vuxen och vill lära dig crawla!

Varmt välkomna att anmäla er på hemsidan.

En ny utmaning med triathlon kanske väntar, då är en crawlkurs en bra början!

Vår förhoppning är att starta en Mastersgrupp, besked kommer under vecka 2.

Nu är anmälan öppen för simskolor med start 21 januari

• 3 jan 2024

Simskolorna är nu öppna för anmälan. Vårterminen börjar den 21 januari 2024.

Ni som tidigare simmat med Simklubben ENA har nu fått en inbjudan. Ni har till den 3 januari på er att svara på inbjudan.

Är ni helt nya och intresserade av att simma hos oss, vänligen skriv till info@simklubbenena.se för provsimning. Nästa tillfälle för provsimning är tisdag den 16 januari.

Varmt välkomna till vårterminen 2024.

ENA GAMES 2024 ändrat till bara söndag 14 januari

• 1 jan 2024

På grund av få anmälningar väljer vi att uppdatera tävlingsprogrammet. För att kunna genomföra tävlingen har vi beslutat att flytta lördagens grenar till söndagen. Vi tar inte bort några grenar, men låter 100m rygg, fjäril, bröst och frisim avgöras i direktfinaler. Förutsättningarna är oförändrade gällande presentkort till pristagarna samt klubbtävlingen. Vi hoppas på er förståelse. Eventuella strykningar eller extraanmälningar som detta kan medföra, gör ni givetvis kostnadsfritt fram till fredag den 5 januari.