Simskolorna öppnar upp grupperna för anmälan vecka 1

• 21 dec 2023

Simskolorna öppnar upp för anmälan vecka 1 för allmänheten. Vårterminen börjar den 21 januari 2024.

Ni som tidigare simmat med Simklubben ENA har nu fått en inbjudan. Ni har till den 3 januari på er att svara på inbjudan.

Varmt välkomna till vårterminen 2024

Vår simskola följer Svenska simförbundets Utvecklingsstadium 2 för barn i åldern 4-8 år och Utvecklingsstadium 3 för barn i åldern 7-12 år. Varje gruppnivå har olika mål i form av simmärken som vi genom lek och teknikträning stöttar era barn att nå. I allt nytt vi lär oss har vi olika förutsättningar och det är därför inte ovanligt att barn behöver gå om samma nivå flera gånger. Samtidigt får vi inte glömma att ju mer vi tränar, desto tryggare blir vi.
(Om man tänker på det så behöver vi ju lära oss att gå för att kunna springa, inte så konstigt att vi behöver lära oss plaska innan vi kan simma?)

Om ditt barn har fått ett erbjudande till samma grupp som tidigare så betyder det att ditt barn inte har nått alla målen.

Vill ni byta grupp, har vi tyvärr inte möjlighet att göra det.

Varmt välkommen till vårterminen 2024 med Simklubben ENA.